februari 2019
M D W D V Z Z
« okt    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728  

Foto’s


Verkeersopvoeding 9: Ik mag of ik moet

Ik mag en ik moet. Kennen we voorbeelden vanuit de klas/school? Aan de hand van de pre-borden leren we de betekenis van 3 verkeersborden 'Hier moet ik...', 'Pas op voor ...' en 'hier mag ik niet ...'

Verkeersopvoeding 8: Wie hoort waar?

Wie hoort waar in het verkeer? Wandelaars op het voetpad, fietsers op het fietspad, ... We gingen ook oefenen op de straat. Dit met hulp van opa Jan, één van onze verkeersouders. We liepen aan de huizenkant en keerde op de juiste manier om, we liepen op een veilige manier voorbij een hindernis, ...

Verkeersopvoeding 7: Klik gedaan, rijden maar!

Groepswerk techniek: Maken van een raket die we kunnen laten vliegen door onze eigen spierkracht te gebruiken.

Fluo dag!! - KSDV

fietscontrole

Alvorens de politie op bezoek kwam, inspecteerden we zelf alle fietsen. Bijna iedereen was met glans geslaagd.

Verkeersopvoeding 6: Hallo, hier ben ik!

Laat je zien in het verkeer, dat is zo belangrijk! Wij nemen zoals elk jaar ook deel aan de actie 'Helm op, fluo top!' De kleuters speelden ook een zichtbaarheidsspel en merkte hierbij ook dat je met fluo vest veel sneller gezien zal worden.

Verkeerspark

Fluovestje, check! Helm, check! Voor de eerste keer gingen wij naar het verkeerspark. We leerden hoe we veilig in het verkeer moeten fietsen en waar onze plaats is op de weg. Enthousiast lieten alle kindjes zien hoe goed zij al kunnen fietsen.

Verkeersopvoeding 5: Veilig op de stoep

Hoe stap ik veilig voorbij een hindernis op de stoep? Na een kringgesprek over onze praatplaat leren we hoe we zelf voorbij een hindernis wandelen. Het kindje van de straatkant moet echter het huizenkindje gaan lopen. Best moeilijk hoor! Als we dit voldoende geoefend hebben zullen we het ook op de echte stoep proberen.

Verkeerspark 1

Fluovestje, check! Helm, check! Voor de eerste keer gingen wij naar het verkeerspark. We leerden hoe we veilig in het verkeer moeten fietsen en waar onze plaats is op de weg. Enthousiast lieten alle kindjes zien hoe goed zij al kunnen fietsen.

Verkeerspark

Verkeerspark

Busevacuatie K3

Samen met de kleuters van juf Kaat oefende we de bus evacuatie. Wat moet je doen bij het uitstappen, wie stapt er eerst uit, waar ga ik op een veilige plaats staan, ...?

Verkeersopvoeding 3: Moet ik stoppen of mag ik oversteken?

Groen is gaan, rood is blijven staan! We oefenen met de kleuren van het verkeerslicht maar ook op onze 2de deel van het voetgangersbrevet. We leren om te stoppen aan de stoeprand alvorens we kunnen oversteken.

Strapdag!

Samen met de kleuters van juf Kaat maakten we een wandeling rond onze school. We oefenen op het wandelen in een rij, stappen aan de huizenkant, steken over met begeleiding, ...

STRAPdag

Wieltjesdag K3A & K3B

Samen met de kleuters van juf Kaat hadden we onze 1ste wieltjesdag. Hoe goed kunnen onze kleuters al fietsen? Kunnen ze tussen potjes rijden, kunnen ze slalom rijden, wat doe ik bij het rode/groen licht, ...?

Fietscontrole

Tijdens de strapweek controleerden we samen onze fiets, zodat we veilig de straat op kunnen.

Verkeersopvoeding 1: Op stap

Aan de hand van de methode Knipperlicht leren we in de 3de kleuterklas over het verkeer.

Verkeersopvoeding: Maken van een busrij, stappen in groep, ...

In de 3de kleuterklas leren we op regelmatige tijdstippen over het verkeer. We beginnen met het leren maken van een busrij, we leren stappen in groep, enz.